Me olemme tehneet vuosien varrella satoja onnistuneita CRM-käyttöönottoja. Tiivistimme kaiken oppimmamme yksiin kansiin.

Lukemalla tämän oppaan opit muun muassa:

  • Mitkä 10 näkökulmaa on syytä huomioida CRM-käyttöönoton yhteydessä
  • Kuinka vältät tyypillisimmät sudenkuopat CRM-käyttöönotossa
  • Kuinka saat järjestelmästä irti maksimaalisen hyödyn
  • Kuinka varmistat, ettei järjestelmä jää alikäytölle
  • Kuinka saavutat liiketoimintatavoitteesi järjestelmän avulla

Tämä ilmainen opas kertoo 10 oppitunnin keinoin, kuinka CRM-järjestelmä saadaan heti käyttöönotosta lähtien auttamaan organisaatiotasi liiketoimintatavoitteiden saavuttamisessa. Tiesitkö, että CRM-järjestelmä on paljon muutakin kuin asiakasrekisteri? Oppaan avulla osaat asettaa riman riittävän korkealle.

Lataa ilmainen opas!

Lataa opas

Lataa opas täyttämällä oheinen lomake

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia

Otamme Biitillä yksityisyydensuojasi vakavasti. Voit tutustua tietosuojaselosteeseemme täältä.

Lataa ilmainen "10 oppituntia onnistuneeseen CRM-käyttöönottoon"

Harvassa yrityksessä kaikki myyntiprosessit on rakennettu CRM-järjestelmään

Myynnin johto ei saa CRM-toimittajilta näkemyksellistä apua

Kyselyyn vastanneista myynnin johtajista vain puolet koki saavansa näkemyksellistä apua CRM-toimittajaltansa. Tällöin riskinä on CRM-järjestelmän jääminen myyntiä tukemattomaksi ja vajaakäytöllä olevaksi työkaluksi.

CRM-järjestelmään kerättävä data ei tue myyjien osaamisen kehittämistä

Vain 29 prosenttia kyselyyn vastanneista myyntijohtajista kertoi käyttävänsä CRM-järjestelmää asiakkaan palautteen keräämiseen suoriutumisesta. Myyjien yksilöllisen huomioiminen on olennaista heidän osaamisen kehittämiseksi.

10 oppituntia onnistuneeseen CRM-käyttöönottoon

Pakasta vedettynä CRM-järjestelmä ei tue yrityksen oikeita tarpeita eikä edistä liiketoimintatavoitteiden saavuttamista. CRM-järjestelmien osalta “one size fits all” -ajattelu ei siis toimi.

Perustelemme tässä maksuttomassa oppaassa miksi. Kerromme myös samalla kymmenen oppitunnin keinoin, minkälaisia asioita järjestelmän käyttöönotossa kannattaa huomioida, jotta järjestelmästä saadaan maksimaalinen hyöty.

Jotta siihen päästään, on varmistettava, ettei käyttöönottoprojekti ajaudu väärille raiteille jo lähtöpisteestä lähdettäessä. Projektin on lähdettävä liikkeelle liiketoiminnan tavoitteista, sitä on syytä tarkastella laajempana kokonaisuutena kuin pelkän asiakasrekisterin pystyttämisenä, mukaan on saatava oikeat ihmiset ja lisäksi on varmistettava, että järjestelmä tukee johdon ja loppukäyttäjien päivittäistä tekemistä.

Tämän oppaan neuvoja noudattamalla et takuulla ajaudu väärille raiteille.

* Lähteet: CRM myynnin johtamisessa -tutkimus