Me olemme tehneet vuosien varrella satoja onnistuneita CRM-käyttöönottoja. Tiivistimme kaiken oppimmamme yksiin kansiin.
Lukemalla tämän oppaan opit muun muassa:
Tämä ilmainen opas kertoo 10 oppitunnin keinoin, kuinka CRM-järjestelmä saadaan heti käyttöönotosta lähtien auttamaan organisaatiotasi liiketoimintatavoitteiden saavuttamisessa. Tiesitkö, että CRM-järjestelmä on paljon muutakin kuin asiakasrekisteri? Oppaan avulla osaat asettaa riman riittävän korkealle.
Lataa ilmainen opas!
Lataa opasLataa opas täyttämällä oheinen lomake
Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia
Otamme Biitillä yksityisyydensuojasi vakavasti. Voit tutustua tietosuojaselosteeseemme täältä.
Kyselyyn vastanneista myynnin johtajista vain puolet koki saavansa näkemyksellistä apua CRM-toimittajaltansa. Tällöin riskinä on CRM-järjestelmän jääminen myyntiä tukemattomaksi ja vajaakäytöllä olevaksi työkaluksi.
Vain 29 prosenttia kyselyyn vastanneista myyntijohtajista kertoi käyttävänsä CRM-järjestelmää asiakkaan palautteen keräämiseen suoriutumisesta. Myyjien yksilöllisen huomioiminen on olennaista heidän osaamisen kehittämiseksi.
Pakasta vedettynä CRM-järjestelmä ei tue yrityksen oikeita tarpeita eikä edistä liiketoimintatavoitteiden saavuttamista. CRM-järjestelmien osalta “one size fits all” -ajattelu ei siis toimi.
Perustelemme tässä maksuttomassa oppaassa miksi. Kerromme myös samalla kymmenen oppitunnin keinoin, minkälaisia asioita järjestelmän käyttöönotossa kannattaa huomioida, jotta järjestelmästä saadaan maksimaalinen hyöty.
Jotta siihen päästään, on varmistettava, ettei käyttöönottoprojekti ajaudu väärille raiteille jo lähtöpisteestä lähdettäessä. Projektin on lähdettävä liikkeelle liiketoiminnan tavoitteista, sitä on syytä tarkastella laajempana kokonaisuutena kuin pelkän asiakasrekisterin pystyttämisenä, mukaan on saatava oikeat ihmiset ja lisäksi on varmistettava, että järjestelmä tukee johdon ja loppukäyttäjien päivittäistä tekemistä.
Tämän oppaan neuvoja noudattamalla et takuulla ajaudu väärille raiteille.
* Lähteet: CRM myynnin johtamisessa -tutkimus