Lukemalla tämän M3 Groupin kanssa yhteistyössä tekemämme oppaan opit muun muassa:

  • Miksi niin harva myyjä pääsee nykyisin tavoitteisiinsa
  • Mitä voit johtajana tehdä asialle
  • Kuinka tunnistat myyjien yksilölliset piirteet ja kehitystarpeet
  • Kuinka siirryt satunnaisista myyntikoulutuksista järjestelmälliseen myyjien kehittämiseen
  • Kuinka ohjaat ja seuraat myyjien kehittymistä datan avulla

Tämä opas kertoo sinulle, miksi myyntitavoitteisiin pääseminen on vuosi vuodelta hankalampaa ja antaa sinulle eväät tähän haasteeseen vastaamiseen. Oppaan avulla otat jättiharppauksen tehottomien koulutusten järjestämisestä kohti systemaattista ja tuloksellista valmentamista.

Lataa opas

Lataa opas täyttämällä oheinen lomake

Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia

Otamme Biitillä yksityisyydensuojasi vakavasti. Voit tutustua tietosuojaselosteeseemme täältä.

Lataa ilmainen opas myynnin dataohjattuun valmentamiseen

Vuonna 2018 julkaistun laajan tutkimuksen perusteella yli puolet myyjistä jäävät tavoitteistaan.

Myyjät pysyvät saman työnantajan palveluksessa enää keskimäärin puolentoista vuoden ajan.

Myyjiään järjestelmällisesti kehittävät myyntiorganisaatiot raportoivat voittavansa kaupat keskimäärin 49 prosentin todennäköisyydellä. Luku on 6,5 prosenttiyksikköä suurempi kuin yrityksillä, joilla ei ole järjestelmällistä tapaa kehittää myyjiä.

Myynnin dataohjattu valmentaminen

Miltä näyttävät yrityksesi tuottavimman myyjän luvut? Mitä jos muut myyjät yltäisivät samalle tasolle tai pääsisivät ainakin lähelle? Kuinka paljon parempaa tulosta tekisitte?

Myynnin dataohjatussa valmentamisessa on kyse myyjien yksilöllisten piirteiden ja kehitystarpeiden tunnistamisesta sekä myyjien järjestelmällisestä kehittämisestä yksilöinä. Sen avulla myyjien välisiä eroja voidaan kuroa umpeen ja auttaa mahdollisimman monia myyjiä pääsemään myyntitavoitteisiinsa.

Nykyisin myyjistä reilusti alle puolet pääsevät tavoitteisiinsa. Haasteita on yhtä lailla uraansa aloittelevilla kokemattomilla myyjillä kuin kokeneilla huipputuloksia aikaisemmin tehneillä myyjillä. Asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut niin paljon, että vanhat pelisäännöt eivät yksinkertaisesti enää päde.

Tässä oppaassa lähdetään liikkeelle nykyhetkestä ja sen haasteista. Kuinka myyjiä voidaan auttaa vastaamaan asiakkaiden muuttuneisiin odotuksiin?

Tämän pohjustuksen jälkeen sukellamme pää edellä altaan syvään päätyyn, eli perehdymme valmentavaan johtamiseen. Mistä siinä onkaan kyse?

Lähteet:
1) https://www.salesforce.com/eu/form/pdf/state-of-sales-3rd-edition
2) https://blog.bridgegroupinc.com/2018-sdr-metrics-report
3) https://www.csoinsights.com/wp-content/uploads/sites/5/2019/11/CSO-Insights-5th-Annual-Sales-Enablement-Study-3.pdf